Wednesday, April 29, 2015

Inga kajor över Kista Science Tower i dag

Kistalight på hightech promenad i vårsolen! Bild Thommy Sjöberg
Inga kajor i dag över Kista Science Tower bara ett litet stackmoln.
Undrar var fågelsvärmarna tar vägen när ljuset tittar fram?
Kistalight som tror sig vara en kulturentreprenör.
Säljer egna utgåvor i sin serie av lätt bearbetade bloggböcker.
Ärligt talat grabbar, tjejer, fru Mimmi och Skatteverket!
Ingen större rusning efter dyrgriparna!
Då och då prackar vi på vår omgivning våra alster till som vi tror värdiga köpare och till mycket facila priser. Till några som kan ha anknytning till vårt stoff, vår tankevärld och miljö, kistabor kanske, som rent av kan vara en smula intresserade av och få glädje av våra nedtecknade tankar.
Utvalda köpare helt enkelt!
Det kan gå fel!?
Köpare som mår dåligt efter en (offensiv nätattack) försäljning  av våra små prosabitar!
Men vi måste säga att det inte är fråga om några hutlösa priser!
Många gånger ger vi bort våra böcker bara för att det är roligt.
Kul att ge bort rent av givandets glädje!
Ibland byter vi helt enkelt (varor) med andra fattiga kulturutövare och entreprenörer i samma bransch.
Vännen, konstnären, poeten och den fine essäisten Lennart Sjögren poeten och den fine essäisten Lennart Sjögren på Norra Öland till exempel brukar dedicera sina böcker till mig med:
Till Thommy för goda bytesaffärer.

Klart jag spricker upp i ett stort leende när jag får en sådan dedikation!
Av Lennart har jag också lärt mig att sälja konst är och bör vara en mycket öppen affär!
Om du inte tycker om och trivs med min målning så köper jag tillbaka den kan han säga till sina köpare!
Strunt i ångervecka eller andra stela formaliteter!
Gillar du inte mina grejer så köper jag tillbaka mästerverket!
Kistalight bara instämmer och vår högsta önskan är att våra köpare ska må bra med sina köp av våra böcker.
Ångervecka visst gäller det!
Men läs boken först!


Just nu specialerbjudande av de två sista exemplaren av Kistalight på spaning..!
Priset för de sista rariteterna, obs bara 2 möjligen 3 ex kvar, är 130 :- SEK och då ingår leverans. Bara att beställa på kistalight@gmail.com!
Högt pris kanske men de sista exemplaren bör man inte ta skäligt betalt för dem?
Vem vet kanske de blir värda en hel del en vacker dag?
Inga kajor över Kista Science Tower i dag!
- Bara ett litet stackmoln!

Andra bloggar om fotografi Andra bloggar om litteratur  Andra bloggar om klassresor  Andra bloggar om författare: Andra bloggar om Stockholm Andra bloggar om skrivande Andra bloggar om Istanbul   Andra bloggar om pedagogik   Andra bloggar om didaktik 
©Thommy Sjöberg

3 comments:

Kistalight said...

Kistalight har deklarerat i dagarna.
Givetvis som fri kulturentreprenör!
Kräver vissa näringsbilagor!
Vilket definitivt får oss att bestämma att vi utövar en hobby med våra skriverier och bokutgivningar!
Usch för snåriga avdrag och liknande!
Fram för en hederlig deklaration med nollor i kolumnerna!
Vi grejade det!

Kistalight said...

Bara ett litet stackmoln!
Första tecknet på våren!
Även kallat cumulus humilus!
Wow!

Kistalight said...

Olycklig köpare har lämnat tillbaka sitt ex av Kistalight på spaning!
Nu finns det tre ex kvar!
Bör jag då inte ta skäligen betalt för dem?
Absolut bäste förläggare!
Alltså 130 pics/ex men då ingår frakt!