Saturday, June 13, 2009

Kistalight går på avslut

Så här mycket off-side på Söderstadion, timeout eller Bajens alla 0 – 1 matcher under våren? No…no nu går Kistalight på sommarlov! Ett välsignat tillstånd under korkeken för redaktionen och alla kolleger. Mercy …mercy!

Oh…oh Thommy we said it again Now it´s time for the Corkoak… corkoak...

Står långa vackra röda rosor bredvid min dator från några tjejer i åttan tillsammans en liten ask choklad. I en bok har jag lagt ett grönvitt pedagogiskt kärleksfullt brev från en nia som slutar (lägg märke till färgen), med ett tack för roliga, kunniga och som de skriver charmiga lektioner.
Bara att buga!
Tror jag ramar in det och lägger det någonstans i mitt eget hjärtas vrå! Min egen åtta får jag tampas med ännu ett läsår - men nu är det sommarlov.
Tonåringar förresten, speciellt åttor, de är precis som alla andra människor.
Fast mera!
Hälsa katten Thommy! Hälsa frugan också!

Programmet Sommar är något Kistalight gärna ägnar sig åt under (korkeken) lindarna på Norra Öland. Årets sommarpratare länkar vi till här! Varför inte lyssna på ett spår från Leonard Cohen, Take this walz, brukar vara ett populärt val för Sveriges Radios alla sommarpratare.
- Vi tar en Cohen till - fantastisk violin!

1 comment:

Thommy Kistalight said...

Några spontana val från kistalight och sommarvärdar: Hanna Hellquist nyfiken på det zoologiska, Erika Bjerström här gäller europafrågor, Jonas Björkman man är väl en tennisfan, Per Olov Enquist är vi nyfikna på, Petra Mede kul tjej vi bara måste lyssna på, Peter Englund sekreterare någonstans ja...ja, Jerry Williams blir kanske nåt om veteranhockey, så blir det Bodil Malmsten och säkert även Frida Hyvönen.
Tja varför inte lyssna även på gammelgäddan herr Guillou som avslutning.