Sunday, October 22, 2006

Fredrik rules


Sju skäl varför jag inte bor i Täby
- Gillar Public service! Lyssnar allt mer på samhällsprogram och kulturradion speciellt på sommaren när det är lov.
- Undrar om det inte i själva verket är jag som är publiken. Jag menar lite äldre medelålders gymnasielärare som undervisar i Samhällsämnen.
- Snart, alldeles säkert, kan jag nog kalla mig adjunkt igen.
- Förresten ska jag vara alldeles ärlig är det min fru som betalar licensen.

- Barnflicka? Klart vi hade lite hjälp med barnpassning. Vad hette hon nu igen? Nåt på J – från Sverige faktiskt. Ersättning - javisst man vill ju vara schyst – arbetsgivaravgift – skojar du - inte en susning. Fanns det för 20 år sedan?

Skatteskriva torpet på Norra Öland på Jersey?
- Är du inte riktigt klok. Vilken idiot skulle komma på att skatteskriva ett dragigt torp?
Hm…hm hur kunde man göra sa du?

Medlem i golfklubben i Enerum på Norra Öland inte Ekerum vid Halltorps hage där greenfee är si så där 500 sek. Enerum en ekologisk golfbana för torpare men det är klart det finns många wannabees som svingar klubborna där.
- Vem vill inte bo i Täby?

Målat svart i ungdomen då jag var målarlärling? Klart jag hjälpte morbror Putte och tapetsera ett rum, faster Tilda och måla om ett kök, alla kompisar och bekantas bekanta med allt vad det nu kunde vara. Men jag menar vad gör man inte för sina vänner.

Spelar tennis i Sundbybergs tennisklubb och representerar Star i Stockholms kommuns grupptennis.
-Tennis klang av gammal överklass men numera folksport och inte alls en sport som bara förekommer i Stockholms norra kommuner och i gamla badorter. Förresten gillar jag liret och bollarnas magi. - Täby sa du?

Jag har varit i Täby centrum
Jag har varit där
Längst där borta i Täby centrum
Jag vet vad som finns där…
(Sjunges på samma melodi som Peter LeMarcs Marias kyrka.)
Andra bloggar om valet 2006:

Copyright LarsThommy

1 comment:

Anonymous said...

Ser Reinfeldt hos Tilde de Paula i Nyhetsmorgon - får förstås frågor om vem som ska bli ny kulturminister.
- Kan man gissa vilken första frågan blir till den tilltänkta ministern?