Friday, April 14, 2006

Old buddy

Till mina bloggkompisar KnutAnders, söder om söder och göran med alla läs och musiktips och alla andra eventuella läsare och bloggare. I dag på långfredagen, passande nog, minns vi en gammal arbetskamrat som kämpade både med väderkvarnar och mot företaget där vi jobbade. Fick nog - bröt upp och flyttade till södra Skåne.
- Glad påsk -
måla nu massor av ägg och ha det bra!

Old buddy

Jag tänker på dig ibland
undrar hur du mår nu
efter alla dina nojor
ditt höga blodtryck
din kafkavärld och
dina väldigt intressanta
konspirationsteorier.

Säg hur mår du nu
i din nya villa
söder om landsvägen.
Du var ju alltid
såld på
förnuftiga lösningar
trots ditt höga blodtryck
ditt häftiga temperament
mot de etablerades gift.

Säg har du installerat
dina nya blyinfattade fönster
som du fick lakan till
när du bytte dina
målningars möjligheter
på vårsalongerna.

Säg går du nu på
stränderna
där havet svallar
söder om
landsvägen
och funderar
på den borgerliga
klassdiktaturens bojor.

Jag önskar att du
med din ålders rätt
kunde inta en lite mer
"lean and lazy attitude"
för att jag tycker så
mycket om dig.

Säg hur mår du nu…
Copyright LarsThommy

5 comments:

knutanders said...

Vackert och poetiskt som väntat från en skicklig textmakare på Kistalight. Hur jag mår nu vill ingen veta, skulle någon mot förmodan få reda på hu skulle jag kanske ta mig ur denna oreda.
Glad påsk på dig och din familj från oss här Söder om söder.

Thommy Kistalight said...

Kul KnutAnders!
- Du är ju blixtsnabb!
-Här snickrar man lite på långfredagen och försöker vara lite fyndig.
Varför inte blogga en aning - en gammal text - inte så kul på tv-skärmen - familjen sover nästan - tja lägga ut lite på bloggen - ett gift kanske - men håll till godo!
I morgon käkar vi ägg - minns alla östgötar - åtminstone blir det några ägg - tja ...tja... ägg

knutanders said...

Inga ägg än trots att Påskafton varat i 9 tim. och 23 min. kanske lika bra det med tanke på fågelinfluensan, kolesterolvarningar och alla andra farsoter man ej i media kan gå ut och gotta sig i. Samtidigt som man skrämmer upp människor till ovisshet vad gäller mänsklighetens fortsatta överlevnad efter en eventuell pandemi för att citera Tage Danielsson och Hasse Alfredsson "Detta kan sannorlikt inträffa, sannorlikheten säger att det sannorlikt redan har inträffat, och har det inte inträffat vilket sannorlikheten säger, så finns möjligheten att det sannorlikt gör det.".
Nog med tokerier från oss Söder om söder.
Glad påsk till alla i familjen från alla oss i familjen.
Ungdomscitat "tjaba"

Thommy Kistalight said...

Till KnutAnders!
Inga ägg ännu - men det kommer!Vi laddar och minns alla östgötar - där man verkligen kunde käka ägg.
På väg till Arlanda med hockeykompis till Love.
Kan du den här?
"I am the eggmen,
they are the eggmen" av John Lennon - men vilken låt?

knutanders said...

I´m the walrus, och det stämmer ju defakto i mitt fall där vikten överträffar intelligensen och logiken.
//Anders